Det hele startet i 2009 da vår 13 år gamle sønn kom hjem fra skolen med høstens produksjon i ranselen: Resultatet av mange timers hardt arbeid i kunst og håndverkstimene! Stor var begeistringen da “Pappas brilleetui” ble pakket opp julaften! Pappas lesebriller hadde endelig fått et trygt oppholdssted. 

Stadig flere bemerket det fargerike etuiet. Etterhvert også en optiker som ville selge etuiet i sin butikk. En ny forretningside var i emning.

Eyepoc AS ble etablert i 2010, Vi ville utvikle personlige brille-etuier med oppsiktsvekkende design; fargerike, håndlagde brilleetuier med en personlig og morsom liten tekst. Vi kjøpte inn tekstiler og kontakt ble etablert med en tekstilformingslærer, og vips var vi i gang! Våre første kunder var museumsbutikkene på Maihaugen, Norsk Folkemuseum og Norway Designs. Vi etablerte kontakt med rettighetshavere og forvaltere av norsk kunst og design, bl.a. Marius of Norway, Nemi (Lise Myhre) og Munch-museet.

Forretningsideen ble justert: "Eyepoc skal gjøre norsk design og kulturtradisjoner lettere tilgjengelig og synlig. Vi skal utvikle gaveartikler og nytteprodukter, som er lette å ta med seg. Produktutvikling skal være inspirert av norske designtradisjoner samt gammel og ny kulturhistorie".

Så langt har vi utviklet brilleetuier, mobildeksler, Ipad-covere, servietter, gaveposer, serveringsbrett, fjøler og coaster. EyePOCs produkterer er tilgjengelig hos forhandlere i alle landets fylker. Vi er i rask utvikling, og gleder oss til å lansere flere kvalitetsprodukter i nær fremtid!

Har du spørsmål eller innspill? Ta gjerne kontakt, vi skal hjelpe deg så godt vi kan!

 

Hilsen Torbjørn

Torbjørn Sætvedt, daglig leder